THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Popular Posts

Thursday, February 10, 2011

mencari rezeki yang halal...

SALAM....huhuhu....wokeh...hari ini aku nak crita pasal...mencari rezeki yang halal...ermm....dalam dunia yang serba moden dan penuh dgn kemajuan nie...ish2...duit adalah sangat penting...bknlah aku nie materialistik sgt...tapi inilah hakikatnyer....semua nak pakai duit....ha...itulah...aku nie mmg bekerja yang sedap didengar sedap disebut...EDITOR...ha...mmg sedap halwa telinga org tua aku mendengarnyer....hehehe....tapi yelah...gaji aku kat tempat sekarang nie..tak memadailah...ermmm....so...dlm msa yang sama...aku nie...tgh sibuk cari keja part time...ada satu keja part time yg aku nak...kejanyer...mengedit jelah...ha...aku nak...tp bpk aku tak bagi...bapak aku ckp...nanti kalau org ofis aku tahu...aku keja part time editor kat tempat lain..ish2...naya aku..blh kena buang keja doe...ermmm..tapi aku mmg interestedlah...keja part time kat situ...tp bila bpk aku kate...tk blh...maksudnyer...mmg tak blhlah....aku pun tak brani sgt melawan...ermmm....tp...mcm yang kawan aku katakan...dia ckp..."alah...kalau bos tahu km keja part time dgn org lain, km trus terang sajalah...km ckplah gaji km tak ckp...sbb itulah nak cari duit lebih"...bila aku pk balik apa yang kawan aku nie katekan...aku rasa...ada betul gak dia ckp...tp...bapak aku dah ckp tak blh...tak blhlah tu...ermmm....susahnyer.....tp aku mmg dalam perancangan...nak pg dari situ...aku nak cari keja yang blh menjamin masa hadapan aku....huhuhu...hai...beginilah nasib diriku yang malang oh tuhan....:)...takpelah...rezeki tu smuanya dari ALLAH...mudah2an...rezeki aku akan bertambah lepas nie....insyallah...

0 comments: